zaterdag 31 januari 2009

Therapie

Het probleem is mij duidelijk.

Het was niet de voorzorggroep – waarin ik tot dusver allerlei Ernstige Gevallen trof – die mij duidelijkheid verschafte en running (joggen met collega-depro’s) evenmin.

Op Discovery of Animal Planet viel ik in de geboorte van een giraffe, die – interessant genoeg - van twee meter hoog naar de grond smakt. Na het jong klotste de moeder er nog van alles achteraan, waarop een gezinnetje zwijnen van moederkoek etc. een feestmaal maakte.

Dit fenomeen doet mij kokhalzen vanuit mijn tenen.

Reeds een jaar of twintig geleden werd ik voor het eerst in mijn – toen zeer zeker nog – jonge leven geconfronteerd met de placenta. Het was tijdens een soort van biologieles en in dit geval was het de koe die zich stortte op de slijmerige, bloederige traktatie die kwam kijken bij de geboorte van haar kalf.

Onlangs vertelde ik vriendin L. over mijn Vieste Ding en werd wederom onpasselijk.

Mijn issue is de nageboorte. Een beetje het leven, dus.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Deventer koek
Gevulde koek
Groninger koek
Gemberkoek
Kruidkoek
Ontbijtkoek
Oudewijvenkoek
Roze koek
Eierkoek
Kandijkoek
Kermiskoek
Proekhoek
Moederkoekje van eigen deeg
Met de helm geboren?
Nee, ik heb jouw koekje gezien
Werd aan een "draadje" uit je moeders buik getrokken....
Koek Koek
DaD

Valerie zei

We were all born wet, naked and hungry. From that point it went downwards.. :P (of iets in de trend)